Administracinė teisė: teorija ir praktika. I dalis
Vadovėlis „Administracinė teisė: teorija ir praktika. I dalis” – tai kelerių metų mokslinio tiriamojo darbo ir praktinės veiklos, stebėjimų bei apmąstymų vaisius. Vadovėlio pirmojoje dalyje kompleksiškai nagrinėjami svarbiausi administracinės teisės bendrosios dalies institutai (administracinės teisės samprata, principai, dalykas, metodas, sistema, normos ir administraciniai teisiniai santykiai). Kad skaitytojai lengviau suvoktų šią ganėtinai sudėtingą teisės šaką, autorius pateikia išsamią jų analizę. Siekiant išryškinti teorijos ir praktikos glaudžias tarpusavio sąsajas, doktrininės nuostatos iliustruojamos Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo ir Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo jurisprudencija.
Vadovėlis skirtas aukštųjų mokyklų studentams, studijuojantiems teisę, moksliniams darbuotojams ir specialistams praktikams, taip pat visiems kitiems, besidomintiems administracine teise.
Leidyklos kaina 10 € (+PVM)
Norėdami užsakyti knygą iš leidyklos - prašome rašyti el.p. Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo Spam'o, jums reikia įjungti Javaskriptą, kad matytumėte tai
Autorius: Audrius Bakaveckas
464 psl. Kietas viršelis (2012 m)
Išsamus turinys:
I skyrius ADMINISTRACINĖS TEISĖS ESMĖ IR PASKIRTIS.
1. Administracinės teisės samprata.
1.1. Administracinė teisė kaip teisės šaka.
1.2. Administracinė teisė kaip bendrieji principai.
1.3. Administracinė teisė kaip mokslas .
1.4. Administracinė teisė kaip studijų dalykas.
1.5. Administracinės teisės apibrėžimų įvairovė.
1.6. Administracinės teisės sąvoka.
1.7. Administracinės teisės požymiai.
1.8. Administracinės teisės europeizacija.
1.9. Viešoji teisė ir administracinė teisė.
2. Administracinės teisės principai .
2.1. Administracinės teisės principų sąvoka.
2.2. Administracinės teisės principų sistema.
2.2.1. Bendrieji principai.
2.2.1.1. Konstituciniai principai .
2.2.1.1.1. Asmenų lygybės principas .
2.2.1.1.2. Asmens teisių ir laisvių prioriteto principas
. 2.2.1.1.3. Teisėtumo principas
. 2.2.1.1.4. Teisinės valstybės principas.
2.2.1.1.5. Valdžių padalijimo principas .
2.2.1.1.6. Viešumo principas .
2.2.1.2. ES teisės principai.
2.2.1.2.1. Gero valdymo principas .
2.2.1.2.2. Proporcingumo principas .
2.2.1.2.3. Subsidiarumo principas.
2.2.1.2.4. Teisinio aiškumo principas .
2.2.2. Specialieji principai .
2.2.2.1. Centralizacijos ir decentralizacijos derinimo principas .
2.2.2.2. Efektyvumo principas.
2.2.2.3. Kompetencijos nustatymo ir diferencijavimo principas.
2.2.2.4. Nepiktnaudžiavimo valdžia principas .
2.2.2.5. Teritorinio valdymo (administravimo) principas.
2.2.2.6. Vienvaldiškumo ir kolegialumo derinimo principas .
2.2.2.7. Vieno langelio principas.
3. Administracinės teisės funkcijos.
3.1. Administracinės teisės funkcijos sąvoka.
3.2. Administracinės teisės funkcijos.
3.2.1. Reguliavimo funkcija .
3.2.1.1. Vykdomoji funkcija.
3.2.1.2. Administracinės teisėkūros funkcija.
3.2.1.3. Valdymo (administravimo) funkcija.
3.2.1.4. Administracinės priežiūros funkcija.
3.2.1.5. Licencijavimo funkcija.
3.2.1.6. Registravimo funkcija .
3.2.2. Apsauginė funkcija.
4. Administracinės teisės dalykas .
4.1. Dalyko sąvoka ir kompleksinė struktūra .
4.2. Viešojo valdymo (administravimo) organizavimo santykiai.
4.3. Vidaus valdymo (administravimo) santykiai .
4.4. Administracinės priežiūros ir kontrolės santykiai.
4.5. Administraciniai justiciniai santykiai.
4.6. Administraciniai deliktiniai santykiai.
5. Administracinės teisės metodologija.
5.1. Metodologijos požymiai
. 5.2. Metodologijos struktūra .
5.3. Metodologijos esmė.
5.4. Metodologijos samprata
. 6. Administracinės teisės sistema .
6.1. Sistemos modeliai.
6.2. Sistemos struktūra .
6.3. Sistemos samprata .
7. Administracinės teisės sąveika su kitomis Lietuvos teisės šakomis.
7.1. Sąveika su konstitucine teise .
7.2. Santykiai su baudžiamąja teise.
7.3. Sąveika su civiline teise .
7.4. Santykiai su darbo teise .
7.5. Sąveika su aplinkosaugos teise.
7.6. Sąveika su finansų, mokesčių ir muitų teise
.7.7. Santykiai su socialinės apsaugos teise .
7.8. Santykiai su žemės teise
. 7.9. Sąveika su baudžiamojo proceso teise.
7.10. Santykiai su civilinio proceso teise .
7.11. Administracinės teisės vieta Lietuvos teisės sistemoje .
8. Administracinės teisės mokslas.
8.1. Mokslo dalykas.
8.2. Mokslo funkcijos.
8.3. Mokslo metodologija.
8.4. Mokslo sistema.
8.5. Mokslo šaltiniai.
8.6. Santykis su kitais mokslais.
8.7. Mokslo samprata.
II skyrius ADMINISTRACINĖS TEISĖS NORMOS .
1. Administracinis teisinis reguliavimas .
1.1. Reguliavimo sąvoka.
1.2. Reguliavimo sistema ir jos elementai.
1.3. Reguliavimo proceso stadijos.
2. Administracinės teisės normos .
2.1. Normos samprata ir požymiai.
2.2. Normų vidinės sandaros ypatumai.
2.3. Normos struktūra.
2.3.1. Hipotezės sąvoka .
2.3.2. Hipotezių rūšys .
2.3.3. Dispozicijos sąvoka.
2.3.4. Dispozicijų klasifikavimas.
2.3.5. Sankcijos sąvoka.
2.3.6. Sankcijų skirstymas.
2.4. Normų išdėstymo būdai .
3. Administracinės teisės normų klasifikavimas .
3.1. Pagal juridinį turinį arba reguliavimo dalyką .
3.2. Pagal taikymo sritį.
3.3. Pagal tarpusavio subordinaciją arba juridinę galią .
3.4. Pagal poveikio subjektams metodą (pobūdį) .
3.5. Pagal adresatus.
3.6. Pagal tikslinę paskirtį arba reguliavimo funkcijas .
3.7. Pagal išdėstymo būdą arba apibrėžtumo laipsnį .
3.8. Pagal nurodymo formą .
3.9. Pagal galiojimo teritoriją arba galiojimą erdvėje.
3.10. Pagal galiojimo laiką.
3.11. Kiti klasifikavimo pagrindai.
4. Administracinės teisės normų įgyvendinimas.
4.1. Normų įgyvendinimo samprata ir formos.
4.2. Laikymasis .
4.3. Vykdymas .
4.4. Naudojimasis.
4.5. Taikymas .
4.5.1. Taikymo požymiai .
4.5.2. Taikymo proceso stadijos.
4.5.3. Taikymo aktai.
4.5.4. Taikymo aktų klasifikavimas.
4.5.5. Taikymo veiklai keliami reikalavimai .
4.5.5.1. Teisėtumas.
4.5.5.2. Pagrįstumas.
4.5.5.3. Tikslingumas.
5. Administracinės teisės normų (norminių teisės aktų) galiojimas.
5.1. Normų (norminių teisės aktų) galiojimas laike.
5.2. Normų (norminių teisės aktų) įsigaliojimas .
5.3. Normų (norminių teisės aktų) galiojimo pasibaigimas .
5.4. Normų (norminių teisės aktų) galiojimas atgal.
5.5. Normų (norminių teisės aktų) galiojimas erdvėje .
5.6. Normų (norminių teisės aktų) galiojimas asmenų atžvilgiu.
5.7. Normų (norminių teisės aktų) skelbimas .
6. Spragos administracinėje teisėje .
6.1. Analogija .
6.1.1. Įstatymo analogija
.6.1.2. Teisės analogija.
7. Administracinės teisės šaltiniai.
7.1. Šaltinių sąvoka.
7.2. Šaltinių sistema
. 7.2.1. Konstitucija .
7.2.2. Tarptautiniai susitarimai.
7.2.3. Europos Sąjungos teisės aktai .
7.2.4. Konstituciniai įstatymai .
7.2.5. Įstatymai .
7.2.6. Respublikos Prezidento dekretai.
7.2.7. Seimo nutarimai.
7.2.8. Vyriausybės nutarimai.
7.2.9. Centrinių viešojo valdymo (administravimo) subjektų teisės aktai .
7.2.10. Savivaldybės institucijų teisės aktai.
7.2.11 Teismų aktai .
7.2.12. Įmonių, įstaigų ir kitų organizacijų teisės aktai .
7.2.13. Administracinės sutartys.
7.3. Šaltinių sistemos požymiai .
8. Administracinės teisės normų sisteminimas
. 8.1. Sisteminimo sąvoka.
8.2. Sisteminimo formos .
8.2.1. Kodifikacija .
8.2.2. Inkorporacija .
8.2.3. Konsolidacija .
III skyrius ADMINISTRACINIAI TEISINIAI SANTYKIAI .
1. Administraciniai teisiniai santykiai.
1.1. Santykių sąvoka ir požymiai .
1.2. Santykių struktūra.
1.2.1. Subjektai .
1.2.2. Objektas.
1.2.3. Turinys.
1.3. Santykių rūšys
1.4. Santykių atsiradimo sąlygos
1.4.1. Administracinės teisės norma
1.4.2. Administracinis subjektiškumas
1.4.3. Juridiniai faktai
1.4.4. Taikymo aktas